Waarschijnlijk heb je de Ninja Thirsti en de Ninja Creami weleens op TikTok of Insta voorbij zien komen. Twee voorbeelden van innovatieve keukenproducten van het bedrijf Shark Ninja. Via grijze import waren ze al aardig in Europa te vinden, maar donderdag waren we in Mallorca voor de echte lancering van de merken in Europa… en ze brengen heel wat toffe producten met zich mee!
Maar wie is SharkNinja?
Wie ze nog niet kent, SharkNinja is een grote Amerikaan. Met een legertje van 300 influencers alleen al in Europa, laat het bedrijf zien waar de focus voor de marketing ligt. Producten ontwikkelen die niet alleen een probleem oplossen, maar ook zodanig innovatief dat de socials (en wij) daar heel blij van worden. Waar de merken en producten van Shark gericht zijn op beauty en cleaning, is Ninja het merk voor de keuken. Zowel binnen als buiten.
Wat mogen we verwachten van Ninja in 2024?
Tussen de merken Shark en Ninja verdeeld werden deze week 20 productintroducties gedaan voor Europa. En ja, er zit wel wat verschil in het assortiment dat ze in de VS en hier in Europa gaan voeren. Iets dat we bijvoorbeeld terugzien in het uiterlijk van de Ninja Creami. Mogelijk heeft dit te maken met de verschillen in wetgeving en natuurlijk het feit dat we hier een ander stroomnet hebben dan daar. 230v tegen 120v. Maar dat is geheel speculatief natuurlijk.
Voor de zomer mogen we extreem innovatieve BBQ’s van het merk verwachten. Hierin worden pallet en elektrische verhitting gecombineerd. Roken op stroom dus. Ninja komt met extreem grote koelboxen, we gaan ijs maken met de creami en nog veel meer. De grote afwezige in Nederland en België zal echter de Ninja Thirsti zijn. Die machine heeft een distributienetwerk van siropen nodig en de smaken daarvan zouden per land kunnen verschillen. Hier moeten ze nog veel uitzoeken, dus dit product is voorlopig UK-only.
De komende dagen mag je alvast wat previews van ons verwachten.
Reageren