Na Jan Linders verdwijnt opnieuw een klein supermarktmerk van de Nederlandse markt. Ditmaal is het Boni dat uit het straatbeeld zal verdwijnen. De keten fuseert met collega Nettorama.
Na vijftig jaar zal het merk Boni worden omgedoopt in Nettorama, mits de overname groen ligt krijgt van de marktautoriteiten. Die kans is groot. De fusie betreft alle 51 filialen van Boni supermarkten. Ook op hoofdkantoorniveau worden de twee samengevoegd. Hierdoor zullen een aantal banen worden geschrapt. Het nieuwe Nettorama telt na de overname 83 supermarkten. De oplettende lezer heeft natuurlijk meteen door dat Nettorama een kleinere organisatie was dan Boni, maar de verwachting is dat het Nettorama merk beter zal werken op de locaties waar Boni actief was. Ditzelfde was het geval bij de overname van Plus door Coop, waarbij Coop het eigen merk opofferde omdat Plus supermarkten per vierkante meter meer omzet wist te noteren dan de Coop formule.
Reageren